Reset jezelf HELWEEK

Reset jezelf

Voorbereiding op je helweek
In de voorbereidingsperiode heb je drie belangrijke opdrachten:
1.Je moet je eigen leven in kaart brengen.
2.Je moet definiëren op welke gebieden je in potentie de meeste vooruitgang kunt boeken, je zogenaamde verbeterpotentieel en waarop je gaat inzetten.
3.Je moet een concreet doel voor de helweek omschrijven en een strategie voor hoe je dat doel wilt bereiken.

In het boek staat precies uitgelegd wat een HELWEEK inhoudt! Wij hebben hem aangepast op Spitters coaching:

Start Maandagochtend 6:00 uur en stopt zondagochtend 7:00uur.
Regels HELWEEK:

Sta elke ochtend om vijf uur op.
Ga elke avond om tien uur naar bed.
Werk de hele week extreem hard, wees gefocust, bewust en plichtsgetrouw.
Blijf trouw aan je plan.
Wees je te allen tijde bewust van je modus en focus.
Wees je bewust van je verschillende rollen die je in de loop van een week vervult en vervul ze met glans.
Probeer de hele tijd blij, positief en oplossingsgericht te zijn.
Wees daadkrachtig en proactief.
Neem weloverwogen, kwalitatieve rust.
Besteed extra aandacht aan kleding en uiterlijk.
Laat alle privéaangelegenheden tot de avond wachten.
Gebruik geen social media onder werktijd.
Beperk praatjes met collega’s tot het minimum.
Train minstens één keer per dag, het liefst ’s ochtends.
Eet de hele week uitsluitend gezond.
Laat de tv uit.

Verder heeft elke dag een thema met opdrachten die je die dag – naast je gewone werk – moet uitvoeren.
Maandag: Vaste gewoontes
Op maandag is je opdracht om je goede en slechte gewoontes in kaart te brengen. Bedenk een strategie om je slechte gewoontes te veranderen en je goede gewoontes te versterken.

Dinsdag: modus en focus
De opdracht voor vandaag is je verschillende modi te definiëren en om te leren in en uit verschillende modi te gaan.
Modus is voor Bertrand een gemoedstoestand. Je moet de modus hebben die past bij dat wat je aan het doen bent. Daar moet je van tevoren over nadenken.
“Focus al je gedachten op het werk dat je hebt. De zonnestralen branden pas als ze samenkomen in één centrum.” – Alexander Graham Bell

Woensdag: timemanagement
Vandaag moet je met timemanagement aan de slag:
Leg je eigen to-do-lijst aan.
Leg je eigen jaarplanning, maandplanning, weekplanning en dagplanning aan.
Leer om dingen van je to-do-lijst over te hevelen naar je agenda.

Donderdag: Buiten je comfort zone
Je wordt uitgedaagd buiten je comfort zone te gaan met deze opdrachten:
Werk dag en nacht zonder te slapen.
Uitstel is verboden.
Gebruik geen social media.
Loop, ren of fiets – minimaliseer transport in de vorm van auto, bus of trein.
Taken voor deze vierentwintig uur: alles doen wat je altijd al hebt uitgesteld.
Ga de strijd aan met iets waar je heb meest bang voor bent.

Vrijdag: Rust en herstel
Leer efficiënte rusttechnieken. Ontdek de meerwaarde van herstel.
Vandaag moet je iedere twee uur 5 tot 20 minuten rusten. Bertrand geeft je daarvoor verschillende suggesties.

Zaterdag: Innerlijke dialoog
Maak een lijst van alle dingen waar je goed in bent.
Heb uitsluitend positieve gedachten over jezelf. Denk dat alles die dag in jouw belang gebeurt.

Zondag: Plaats je leven in perspectief
Vandaag geen opdrachten meer.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *